Kerstgroet Kerstgroet
Mattheus2: 1 – 12
Beste zusters en broeders in Christus die in Leiden wonen, beste Mirjam,
Ieder jaar kijken mensen uit naar de Kerstdagen, wanneer iedereen de dagen probeert door te brengen bij diegenen die hun lief zijn, genietend van een heerlijk kerstdiner of lunch. De kerstboom wordt versierd en er worden cadeautjes onder gelegd. Voor christenen heeft Kerstmis een speciale betekenis, omdat het de tijd is dat Jezus geboren werd.
Hoewel in de snelle en geglobaliseerde wereld van vandaag Kerstmis vaak een tijd van drukte en gedoe is, is het voor christenen ook een tijd van inkeer en reflectie. Kerstmis wordt voorafgegaan door de vier weken van advent, die de mogelijkheid bieden om in de stemming te komen voor de feestdagen.
Kerstmis is de tijd dat het christelijk deel van de wereld de geboorte van Jezus herdenkt.
In Hongarije beginnen de festiviteiten op 24 december.
“Kerstmis en onze ontmoeting met Jezus kan opnieuw licht in onze levens brengen.”
Namens de gemeenten van Havad en Nagyadorján, wensen wij jullie Prettige Kerstdagen en een gezegend, Gelukkig Nieuwjaar.
With love, Attila, Enikő en Zselyke Nagy
P.S. Dank jullie wel voor al jullie gaven voor de oudere mensen. God zegene jullie.

Kerkdienst de Pelgrim
datum en tijdstip 05-05-2024 om 10.00 uur