Voor allen Voor allen

Kring “Geloven met hoofd, hart, handen en voeten”.

Een keer per maand komt de kring “Geloven met hoofd, hart, handen en voeten” bij elkaar.
Aan de hand van een Bijbeltekst verbreden we onze kennis, voeden we ons
geloof, versterken we de onderlinge band en maken we gebruik van allerlei
soorten werkvormen waarbij ons hoofd, hart, handen en voeten gebruikt worden.
We trekken er ook wel eens op uit, zoals bijvoorbeeld naar een museum of
synagoge.
We komen bij elkaar afwisselend op maandag- en woensdagavond en altijd beginnend om 20.00 uur in De Verdieping (zie agenda).
Interesse? Info: scriba

Bijbels Hebreeuws – een echte stap naar God
Hebreeuws leren is ‘een grote en wezenlijke stap zetten’ op weg naar God. Zo werd door joodse leraren het leren van bijbels hebreeuws omschreven.
En dat is zeer juist!
Want wie hebreeuws leert maakt kennis met een geheel andere manier van denken en spreken over de mens en over God, dan waar wij in Europa door de eeuwen heen aan gewend zijn. En het is een geweldige ervaring het verschil te proeven en de bijbel opnieuw te lezen, zoekend naar de wijze waarop de tekst door de joodse schrijvers van de gehele bijbel bedoeld is. (De gehele bijbel, want het zgn. nieuwe testament is in het grieks geschreven, maar wel door schrijvers die joods dachten. In het grieks, maar dan wel grieks met een hebreeuwse ziel !)
plaats: de Verdieping ∙ Stevensbloem 269. Bus 12 stopt voor de deur.
Opgave en inlichtingen bij de docent: ds. Piet Warmenhoven
06-38506533 of pietfwarmenhoven@gmail.com

Maaltijd Plus (levensvragen op vrijdag 18.00-21.00 uur)
Op elke laatste vrijdag van de maand is er smakelijke maaltijd, onze kok Reggy van West kan heerlijk koken. Tijdens en na die maaltijd bespreken we een interessant onderwerp. Na de maaltijd, bij of voor de koffie: een inleiding op het onderwerp, daarna (groeps-)discussie en uitwisseling en ev. planning van actie. Af en toe een film of een spreker van buiten onze eigen kring.
U schrijft niet in voor een hele reeks. U komt dus wanneer u kunt en wilt, maar vanwege de maaltijd vragen we of u zich uiterlijk op voorafgaande woensdagavond rond 21.00 uur wilt opgeven. Uiteraard kunt u zich elke keer ter plekke opgeven voor de volgende maaltijd plus!
inlichtingen: Wilbert van Erp 071-5610725 of vanerp@outlook.com
plaats: de Verdieping – Stevensbloem 269
kosten: €5,00 per avond.

Uur van Gebed
Een keer per maand is er Uur van gebed in de Pelgrim afwisselend om 10.30 uur en 19.30 uur.
Tijdens het uur van gebed wordt er gezongen, uit de bijbel gelezen en gebeden.
Iedereen wordt uitgenodigd om mee te bidden, dat kan hardop, maar dat kan ook in stilte. We danken en bidden voor de wereld, de kerk en voor persoonlijke noden.
Na het uur van gebed is er koffie of thee voor wie nog even wil blijven.
Ziede de agenda voor de datums.

Kerkdienst De Pelgrim
datum en tijdstip 21-04-2024 om 10.00 uur