Protestantse Kerk in Nederland
Protestantse Gemeente Leiden Zuidwest

Pastorale bezoeken Pastorale bezoeken

Pastorale bezoeken
Heeft u behoefte aan een pastoraal bezoek, laat het ons weten !
We hebben een verdeling naar leeftijd:
De predikant ds. Mirjam Buitenwerf, gaat op bezoek bij mensen van 80 jaar en jonger, ouderenpastor Jorine de Klerk bezoekt mensen vanaf 80 jaar.
Telefoonnummers en mailadressen kunt u vinden onder Contact.

Diaconaal Pastoraal Beraad (D.P.B.)
Deze groep geeft zorg en aandacht bij vreugde en verdriet in de gemeente.

Het Diaconaal Pastoraal beraad houdt zich in grote lijn met twee zaken bezig:
Enerzijds onderneemt zij allerlei activiteiten die in onze wijkgemeente tot een echte gemeenschap maken. Zo zorgt ze er voor dat mensen die bijvoorbeeld ziek zijn  of andere zorgen hebben, bezocht worden. Ze zorgt er voor dat gementeleden een kaartje krijgen als ze jarig zijn (elk jaar is een leeftijdsgroep aan de beurt). Ze organiseert een bezoekproject. Ze vraagt de dominee of ouderenpastor naar iemand in nood te gaan. Om maar een paar voorbeelden te noemen. Anderzijds is het D.P.B. er voor de mens in nood, van de eigen gemeenschap en er buiten. Ook voor hen worden er activiteiten georganiseerd. Een aantal keren per jaar komt het D.P.B. bij elkaar voor overleg en bezinning op het beleid.

Het D.P.B. vraagt iedereen ook zelf actief mee te denken, en vreugde en verdriet door te geven aan de dominee of pastoraal werker, of anders aan:
Contactpersonen: Henny Boom (tel. 071-5720218): Trineke van Berkum (tel. 071-8893536)

Kerkdienst De Pelgrim
datum en tijdstip 21-04-2024 om 10.00 uur